Często zadawane pytania dot. motoryzacji

Jazda w dzień z włączonymi światłami

Czy warto zakupić światła do jazdy dziennej?

Zużycie energii przez światła do jazdy dziennej LED jest do 90% niższe niż w przypadku konwencjonalnych świateł mijania podczas dnia. Jest to uzyskiwane dzięki bardzo wydajnym diodom i faktowi, ze podczas dnia nie włączane są inne niepotrzebne światła (oświetlenie tablicy rejestracyjnej, tylne światła pozycyjne, światła pozycyjne, oświetlenia tablicy rozdzielczej).

Dodatkowo, światła do jazdy dziennej LED OSRAM są bardzo trwałe (Tc>5000h; wytrzymają cały okres eksploatacji samochodu) i umożliwiają wydłużenie trwałości świateł mijania.

Dlatego zakup świateł do jazdy dziennej jest nie tylko dobry ze względów bezpieczeństwa, ale również w długiej perspektywie korzystny finansowo.

Jak inne kraje UE rozwiązały kwestię świateł do jazdy dziennej?

Komisja Europejska generalnie wspiera jednorodne rozwiązanie dotyczące świateł do jazdy dziennej i zdecydowała, że wszystkie nowe samochody począwszy od 2011 roku muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Do tego momentu w krajach obowiązywały różne zasady.

Poniższy opis prezentuje informacje dotyczące aktualnego stanu (czerwiec 2009, źródło: ADAC – nie bierzemy odpowiedzialności za prawidłowość i kompletność tych informacji).

Całoroczny obowiązek jazdy na światłach dziennych funkcjonuje w następujących krajach:
— Bośnia i Hercegowina
— Czechy
— Dania
— Estonia
— Finlandia
— Węgry*
— Islandia
— Włochy*
— Łotwa
— Litwa
— Macedonia
— Czarnogóra
— Norwegia
— Polska
— Rumunia*
— Rosja*
— Słowacja
— Słowenia
— Szwecja

* na autostradach i poza terenem zabudowanym

Obowiązek jazdy na światłach dziennych w zimie w następujących krajach:

— Chorwacja (od ostatniej niedzieli października do ostatniej niedzieli marca)

— Bułgaria (od 1. listopada do 31. marca)

Ograniczony obowiązek jazdy na światłach dziennych w następujących krajach:
— Portugalia – tylko na IP5 od Vilar Formoso do Aveiro

Zalecenie jazdy na światłach dziennych w następujących krajach:
— Francja
— Niemcy
— Szwajcaria

Zakaz jazdy na światłach dziennych w następujących krajach:
— Grecja (oprócz pojazdów z automatycznymi światłami do jazdy dziennej)

Dodatkowo w niektórych krajach takich jak Chorwacja, Macedonia, Czarnogóra, Rosja, Serbia, Słowacja i Hiszpania istnieje obowiązek wożenia żarówek/lamp zapasowych. Jest to również zalecane w Republice Czeskiej, Francji, na Węgrzech, w Norwegii, Portugalii i Słowenii. Również w tym przypadku, bardzo wygodne są zestawy żarówek zapasowych podstawowego oświetlenia.

Czy nie wystarczy podczas jazdy włączyć światła postojowe zamiast świateł mijania, aby być lepiej widocznym w czasie dnia?

Zdecydowanie nie!

Chodzi tu o aspekt bezpieczeństwa ważny dla wszystkich zmotoryzowanych, którego celem jest jak najszybsze zauważenie nas przez innych użytkowników drogi. Światła postojowe służą do poprawienia widoczności zaparkowanego samochodu w nocy. Z kolei światła do jazdy dziennej, zaprojektowano tak, aby spełnić wyższe wymagania i z użyciem wyższej mocy, przez co gwarantując one widoczność w każdej sytuacji. Światło emitowane przez światła postojowe jest zbyt słabe, aby spełnić tę funkcję; do tej funkcji można stosować wyłącznie światła mijania.

Przy okazji: jazda z włączonymi w dzień światłami przeciwmgielnymi bez ograniczonej widoczności jest zabroniona w niemal wszystkich krajach Europy!

Czy istnieje większe ryzyko dla motocyklistów ze względu na większą liczbę świateł do jazdy dziennej?

Do chwili obecnej stosowanie świateł do jazdy dziennej było niedozwolone dla motocyklistów, aby zapewnić im lepszą ochronę przez lepszą widoczność. Dlatego też pojawiły się głosy zaniepokojenia, że wprowadzenie świateł do jazdy dziennej doprowadzi do pogorszenia obecnej sytuacji.

Takie myślenie zakłada, że użycie świateł do jazdy dziennej przez samochody i samochody ciężarowe zmniejszy możliwość zauważenia użytkowników jednośladów i że spowoduje to niebezpieczne sytuacje na drodze. Gruntowne badania, przeprowadzone w Dolnej Saksonii wykazały, że powszechne stosowanie świateł do jazdy dziennej zapewnia lepsze bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom drogi. To sprawdzony fakt, że pojazd z włączonymi światłami jest zawsze szybciej wyłapywany przez ludzkie oko niż pojazd bez świateł. Oznacza to, że motocykliści mogą teraz wcześniej zauważyć innych użytkowników dróg i jest to zaleta, która pomaga uniknąć wielu wypadków z udziałem motocykli.

Pewne jest, że: wszystkich widać lepiej i nikt nie jest widoczny gorzej niż przedtem. Ponadto: szczególnie mniejsi użytkownicy dróg (tacy jak piesi i użytkownicy jednośladów) mogą szybciej zauważyć niebezpieczeństwo (samochód).

Dlaczego powinniśmy używać świateł do jazdy dziennej?

Jeśli jedziemy z włączonymi światłami do jazdy dziennej, zwiększamy nasze bezpieczeństwo i w znaczny sposób zmniejszamy ryzyko wypadków. 50% wszystkich ludzi biorących udział w wypadkach samochodowych (nawet 80% osób, którzy mieli wypadek na skrzyżowaniu) twierdzą, że nie widzieli drugiego pojazdu lub że zauważyli go za późno. Osoby używające świateł do jazdy dziennej są zdecydowanie lepiej widoczne. Według jednego z badań prowadzonych w UE, corocznie można by uniknąć ponad miliona wypadków zgłaszanych ubezpieczycielowi stosując światła do jazdy dziennej. Oznaczało by to 155 000 mniej rannych i 5500 mniej zabitych na drogach.

Źródła światła o błękitnym świetle

Jakie są zalety żarówek OSRAM COOL BLUE INTENSE?

Oprócz szczególnego wyglądu żarówki COOL BLUE INTENSE w reflektorach przednich, lubianego przez wielu kierowców, te halogenowe reflektory oferują również lepsze parametry fotometryczne w porównaniu do lamp standardowych.

Jednak nie w tym samym stopniu jak żarówki gamy NIGHT BREAKER SILVER, które dostarczają do 100% jaśniejsze światło w stosunku do minimalnych wymagań homologacyjnych lub jeszcze lepsze żarówki NIGHT BREAKER LASER dostarczające do 150% jaśniejsze światło.

W celu uzyskania jednolitego światła o niebieskawej barwie, OSRAM oferuje również żarówki postojowe COOL BLUE INTENSE.

Wersja żarówek COOL BLUE INTENSE dostępna dla:

Reflektorów przednich:
— lampy halogenowe z żarówkami H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4
— ksenonowe lampy wyładowcze XENARC COOL BLUE INTENSE D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D4S

Lamp pomocniczych:
— W5W

Jaka jest zaleta stosowania żarówek COOL BLUE INTENSE w światłach postojowych?

Żarówki W5W mają specjalną powłokę, dzięki której generują wyższą temperaturę barwową i wrażenie niebieskiego światła.

Lampy pomocnicze COOL BLUE INTENSE są stylowym dodatkiem do lamp ksenonowych OSRAM XENARC i XENARC COOL BLUE INTENSE oraz żarówek halogenowych COOL BLUE INTENSE, podkreślając wrażenie niebieskiej barwy światła.

Jakie typy żarówek OSRAM są oferowane w wersji COOL BLUE INTENSE?

Wersje COOL BLUE INTENSE lub XENARC COOL BLUE INTENSE są dostępne dla:

Reflektorów przednich:
— Żarówki halogenowe: H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4
— Żarniki ksenonowe: D1S,D1R, D2S, D2R. D3S, D4S

Lamp pomocniczych:
— W5W

Żarówki do reflektorów przednich o zwiększonych parametrach

Która jest lepsza: NIGHT BREAKER LASER, NIGHT BREAKER SILVER czy COOL BLUE INTENSE?

Wszystko zależy od wymagań i preferencji osobistych. Kierowcy, którzy szukają maksymalnych parametrów oraz jak najwięcej światła na drodze z przodu mają tendencję do wybierania żarówek OSRAM NIGHT BREAKER LASER, które dostarczają do 150% więcej światła w porównaniu z minimum homologacyjnym lub żarówki halogenowe z gamy NIGHT BREAKER SILVER oferujące do 100% więcej światła niż wymaga minimum homologacyjne.

Kierowcy preferujący dobre parametry, widoczność i coś, co sprawia, że się nieco wyróżnią, najczęściej wybierają żarówki z serii OSRAM COOL BLUE INTENSE.

Oczywiście wszystkie te gamy produktów mają pełną homologację ECE bez ograniczeń dla stosowania na drogach publicznych w całej Europie.

Powlekane żarówki sygnalizacyjne

Co oferują światła DIADEM pod względem designu i trwałości eksploatacyjnej?

Żarówki DIADEM i DIADEM CHROME zapewniają specjalny wygląd, którego nie zapewniają lampy bursztynowe. Po wyłączeniu żarówki mają kolor niebieskawy lub neutralny (jak chrom).

Żarówki DIADEM oferują wysoką trwałość. Trwałość eksploatacyjna jest do dwóch razy wyższa niż dla zwykłych żarówek bursztynowych.

Dlaczego żarówki OSRAM DIADEM migają na żółto mimo, że ich kolor to opalizująca biel?

Specjalne filtry interferencyjne powodują, że przenoszone światło ma inny kolor (bursztynowy) niż światło odbite (niebieskawe lub neutralne).

Żarówki DIADEM DEEP AMBER emitują mocno nasyconą barwę bursztynową. Ten głęboki kolor bursztynowy zapewnia wyższy kontrast przy świetle dziennym.

Ksenonowe reflektory przednie

Jakie niebezpieczne materiały zawierają te żarówki?

Pierwsza generacja żarówek ksenonowych (D1 i D2) zawiera rtęć (Hg). Druga generacja żarówek ksenonowych (D3; D4 i D8) nie zwiera rtęci (Hg).

Mój diler powiedział, że dla mojego samochodu nie można zastosować lamp do modyfikacji Xenon HID, ale na drodze jest wiele samochodów, które fabrycznie nie były wyposażone w lampy HID. Czy istnieje możliwość samodzielnej wymiany istniejących reflektorów na wersję ksenonową?

Nie ma możliwości samodzielnej wymiany źródeł światła w reflektorach halogenowych na system Xenon HID.

Reflektory halogenowe posiadają homologację do stosowania na drogach publicznych wyłącznie kiedy mają zainstalowane źródło halogenowe posiadające homologację typu do którego zostały zaprojektowane. Wymiana żarówki halogenowej na żarnik ksenonowy jest surowo zabroniona przez prawo i ich użycie na drogach publicznych prowadzi do zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu i utraty ochrony ubezpieczeniowej.

Jakie są zalety systemu oświetlenia XENARC w porównaniu do reflektorów halogenowych?

System oświetlenia XENARC dostarcza więcej światła i daje znacznie lepsze oświetlenie drogi w porównaniu do systemu halogenowego. Trwałość eksploatacyjna systemu i wydajność jest wyższa w porównaniu do oświetlenia halogenowego.

W jaki sposób działa gwarancja na źródła ksenonowe XENARC ORIGINAL?

Firma OSRAM jest zaangażowana w zapewnianie wysokiej jakości źródłom XENARC ORIGINAL. Dlatego OSRAM oferuje na te produkty cztery lata gwarancji. Wszystkie informacje znajdziesz na stronie: www.osram.pl/am-gwarancje

Jaka jest różnica między żarówkami OSRAM XENARC a halogenowymi?

Żarówka halogenowa jest lampą żarową. Światło jest generowane przez żarnik wolframowy. OSRAM XENARC to wysokociśnieniowa lampa wyładowcza, zwana również lampą ksenonową, ze względu na jej wypełnienie gazem, ksenonem.

TRUCKSTAR PRO

W jaki sposób w sensie technicznym udało się połączyć 100% zwiększenie światła ze 100% wyższą trwałością eksploatacyjną, wszystko w jednej żarówce?

Technologia jednoskrętki firmy OSRAM stanowi tajemnicę gamy żarówek TRUCKSTAR. Do chwili obecnej fizyczne ograniczenia oznaczały, ze lampy na napięcie 24 V były zawsze wyposażane we włókno w formie podwójnej spirali. Żarówki z podwójnie spiralnym włóknem mają sporą wadę polegającą na słabszej jednorodności światła i nierównomierności rozkładu ciepła na całym żarniku. Prowadzi to do nierównomiernego rozkładu światła i zmniejszenia trwałości eksploatacyjnej.


Po przeprowadzeniu intensywnych prac badawczo-rozwojowych, OSRAM z dumą stał się pierwszym na świecie producentem, który oferuje technologię jednoskrętki dla żarówek 24 V. Oznacza to wielki krok naprzód w technologii oświetleniowej i w zakresie trwałości eksploatacyjnej. Wynikiem tego rozwiązania jest znaczny wzrost wydajności świetlnej i trwałości eksploatacyjnej żarówek TRUCKSTAR PRO dla branży samochodów ciężarowych i jej kierowców.

Czy żarówki OSRAM TRUCKSTAR PRO można stosować uniwersalnie i czy mają one homologację ECE?

Tak, oczywiście, wszystkie produkty gamy TRUCKSTAR PRO mają pełną homologację ECE R37 dla wszystkich zastosowań. Można więc wymieniać standardowe żarówki 24 V już teraz na odpowiednie żarówki TRUCKSTAR PRO tej samej kategorii i cieszyć się od razu lepszym oświetleniem i dłuższą trwałością eksploatacyjną.

Czy dostępne są również żarówki sygnalizacyjne TRUCKSTAR PRO?

OSRAM rozszerzył swoją ofertę TRUCKSTAR PRO o kilka źródeł światła do zastosowań w sygnalizacyjnych światłach samochodowych.

Żarówki te oferują wyższą trwałość eksploatacyjną i wyższą odporność na wibracje w porównaniu do zwykłych źródeł światła 24 V dla świateł sygnalizacyjnych.

Żarówki o wysokiej mocy

Czy gama produktów OSRAM obejmuje żarówki do reflektorów przednich o wysokiej mocy takie jak H4 100/90 W?

Mimo, że OSRAM dostarcza wszystkie standardowe żarówki halogenowe do reflektorów w wersji o wysokiej mocy dla wybranych rynków, nie mają one jednak homologacji do stosowania na drogach publicznych. Można je stosować wyłącznie w zastosowaniach specjalnych takich jak pojazdy dla leśnictwa, rolnictwa i górnictwa oraz pojazdy do jazdy poza drogami publicznymi jak np. samochody rajdowe. Stosowanie ich na drogach publicznych może być przyczyną cofnięcia przez władze dopuszczenia do ruchu pojazdu i dodatkowo ochrony ubezpieczeniowej.

Kierowcy, którzy chcą mieć nieco więcej światła w reflektorach powinni rozważyć zastosowanie żarówek do reflektorów OSRAM NIGHTBREAKER SILVER lub jeszcze lepiej NIGHTBREAKER LASER. Żarówki te spełniają wymogi prawne i oferują więcej światła na drodze oraz dłuższą wiązkę światła (w porównaniu do żarówek standardowych).

Żarówki o wydłużonej trwałości

Dlaczego żarówki ULTRA LIFE są tak trwale?

Połączenie mocnego żarnika, składu mieszanki gazów szlachetnych i wysokiego ciśnienia zapewniają warunki odpowiednie dla dużej trwałości produktu.

W jaki sposób żarówki ULTRA LIFE & XENARC ULTRA LIFE objęte są gwarancją?

OSRAM jest zaangażowany w zapewnianie wysokiej jakości żarówek ULTRA LIFE & XENARC ULTRA LIFE i oferuje gwarancję 3+1 na żarówki halogenowe reflektorów ULTRA LIFE i 10 lat gwarancji na żarniki ksenonowe XENARC ULTRA LIFE. Obie gwarancje są udzielane użytkownikom końcowym wyłącznie po rejestracji on-line.

Więcej szczegółów na stronie: www.osram.pl/am-gwarancje

Żarówki lamp motocyklowych

Czy istnieje możliwość stosowania żarówek, np. H7 55W PX26d, które są dedykowane dla samochodów, w motocyklach?

Tak, to możliwe, ponieważ generalnie każda żarówka może być stosowana w samochodzie lub motocyklu w reflektorze homologowanym dla danego typu żarówek. Np. reflektor przedni ma homologację na wykorzystanie kategorii żarówek H7 ECE, każda żarówka, która spełnia wymagania homologacji CE R37 kategorii H7 i ma oznaczenie E może być stosowana w tym przypadku. Istnieją kategorie homologacji ECE, które są wyraźnie dedykowane wyłącznie do stosowania w motocyklach, takie jak S1 lub S2. Ponieważ systemy żarówek reflektorów motocyklowych są narażone na wyższe wibracje niż systemy lamp samochodowych zalecamy wyposażanie reflektorów motocyklowych w produkty dedykowane dla motocykli, ze względu na ich wyższą odporność na wibracje.

Jaka jest dokładna różnica między żarówkami do lamp samochodowych i motocyklowych?

Różnica polega na tym, że żarówki do lamp motocyklowych są poddawane dodatkowym testom na wibracje NBR Heavy Duty (norma IEC 60810). Dzięki temu dodatkowemu testowi jesteśmy pewni, że żarówki wytrzymają wyższe wibracje w motocyklach.

Czym szczególnym wyróżniają się żarówki do reflektorów motocyklowych?

Żarówki poddano testom typu NBR Heavy Duty (norma IEC 60810). Norma ta symuluje hałas tła powodowany przez silnik i wibracje powodowane przez nawierzchnię drogi. Profil tego testu został opracowany przez uczelnie z uwzględnieniem rzeczywistych warunków panujących na drodze.

Informacje ogólne

Co oznaczają informacje podawane na żarówkach?

Żarówki do zastosowań motoryzacyjnych firmy OSRAM zawierają następujące informacje:
— Napis OSRAM lub OS oznacza producenta, w tym przypadku OSRAM.
— 12, 12V, 24 lub 24V oznacza napięcie znamionowe zgodnie z ECE Regulacja 37.
— H1, H4, P21W itd. to standardowe międzynarodowe kategorie dla standaryzowanych żarówek ECE, np. 55W oznacza moc znamionową 55W.
— E1 określa kraj testów i homologacji żarówki („1” oznacza Niemcy).
— Jeśli na żarówce pojawia się skrót DOT, oznacza to, że produkt jest homologowany na rynek USA (niezbędny wyłącznie dla żarówek reflektorów – mijania i drogowych).
— Wielka litera „U” określa żarówkę o zmniejszonym promieniowaniu UV zgodnie z wymaganiami ECE (np. do stosowania w reflektorach plastikowych). Wszystkie żarówki OSRAM do lamp halogenowych dla motoryzacji spełniają te wymagania.
— Znak aprobaty homologacyjnej wydany przez odpowiedni organ (Federalne Biuro Ruchu Drogowego we Flensburgu w przypadku znaku E1) jest również podawany w formie oznaczenia 37R (E1), 5-cyfrowej liczby lub (E1) liczby 3-cyfrowej (która może zawierać znaki alfanumeryczne). Prawie wszystkie żarówki mają własny kod producenta umożliwiający producentowi śledzenie partii produkcyjnej.

Ze względu na rozmiar niektóre źródła światła mogą być zbyt małe do zaprezentowania wszystkich informacji. Według prawa, homologowane żarówki muszą zawierać oznaczenie producenta, napięcie znamionowe, znaki badań (np. E1) i znaki dopuszczeń.

Czy pomocnicze żarówki dla branży motoryzacyjnej muszą być standaryzowane?

Generalnie, wymienne żarówki stosowane na zewnątrz pojazdu muszą być homologowane. Oprócz reflektorów obejmują one światła sygnalizacyjne, takie jak kierunkowskazy, światła hamowania, światła pozycyjne tylne, światła przeciwmgielne, światła pozycyjne, światła cofania i oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Muszą one spełniać wymagania przepisów ECE 37 i 99 (Europejska Komisja Gospodarcza). Jednym z zalet standaryzacji jest fakt, że żarówki można wymieniać na żarówki tej samej kategorii innych producentów.

Kolejną korzyścią jest to, że nie można ich pomylić z innymi żarówkami, co oznacza, że nie zmniejsza to bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Źródła światła wewnątrz pojazdu nie wymagają standaryzacji, ale w większości przypadków spełniają normy dla lamp i specyfikacji podstawowej.

Co symbole B3 i Tc oznaczają dla trwałości eksploatacyjnej żarówek?

Jeśli bierzemy pod uwagę trwałość eksploatacyjną produktów, które mają wytrzymywać określony czas, to widać, że wszystkie mają tę samą podobną charakterystykę awaryjności.

Jeśli utworzymy wykres trwałości eksploatacyjnej poszczególnych żarówek na papierze logarytmicznym, powstały wykres nosi nazwę „krzywej rozkładu Weibulla”.

W stabilnym procesie produkcji uzyskujemy linię prostą dla trwałości eksploatacyjnej, na którym możemy odczytać różne okresy eksploatacji. Dla swoich produktów w sektorze produktów dla motoryzacji OSRAM określa wartość B3, która oznacza czas, w którym 3% poddanych testom żarówek uległa uszkodzeniu. OSRAM określa również wartość Tc (charakterystyka wartości Weibulla), która oznacza czas, przy którym 63,2% żarówek ulega przepaleniu.

Wcześniej określano wyłącznie czas średni (średni czas trwałości eksploatacyjnej), który w tym systemie odpowiadałby wartości B50 (czyli czasowi, przy którym 50% ulega przepaleniu). Określenie wartości B3 i Tc daje możliwość zorientowania się w rozkładzie trwałości eksploatacyjnej produktu i, tym samym, w jakości produktu.

W Ameryce podawana jest również wartość B10. Wartość tę można obliczyć na podstawie wartości B3 i Tc.

Często zadawane pytania dot. oświetlenia LED

Lampy drogowe LED

Czym jest lumen?

Jest to jednostka strumienia świetlnego. Określa całą wytwarzaną przez źródło światła i postrzeganą przez oko ludzkie moc promieniowania, które jest emitowane w różnych kierunkach.

Czym jest kandela?

Jest to jednostka światłości. Określa intensywność strumienia świetlnego emitowanego w danym kierunku.

Czym jest luks?

To jednostka natężenia oświetlenia, czyli ile strumienia świetlnego jest emitowanego na daną powierzchnię. Przy 1 lx ludzkie oko może np. z łatwością czytać książkę.

Co określa kod IP?

Kod IP określa stopień ochrony zapewnionej przez obudowę urządzenia elektrycznego. Klasyfikuje i ocenia poziom ochrony dostarczony przeciwko przypadkowemu dostępowi do części niebezpiecznych wewnątrz obudowy, wnikaniu obcych ciał stałych oraz wody.

Czym jest ECE?

Jet to Europejska Komisja Gospodarcza (ang. United Nations Economic Commission, UNECE, ECE) Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Czym jest numer referencyjny?

Numer referencyjny to wartość, która związana jest ze światłami drogowymi, która jest regulowana normą ECE112. Każdy reflektor posiada numer referencyjny oznaczony po prawej lub lewej stronie oznaczenia E. Zgodnie z normą ECE R112, suma wszystkich numerów referencyjnych przy światłach drogowych w jednym pojeździe nie może przekraczać 100.

Co określa oznaczenie E?

Oznaczenie E musi być umieszczone na produktach, które spełniają przynajmniej jedną z norm homologacyjnych. Przykłady i wyjaśnienie:
- H: Oświetlenie halogenowe/LED
- D: Oświetlenie ksenonowe
- C: Światło mijania
- R: Światło drogowe
- PL: Plastikowe soczewki
- 2439: Numer identyfikacyjny
- Strzałka lewo-prawo: ruch lewo- i prawostronny
- 30: numer referencyjny
- E4: Przyznano zgodę w Holandii

Czy mogę samodzielnie zamontować lampy drogowe?

Lampy drogowe mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnioną osobę. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia udały się je zamontować do warsztatu.

Moje lampy drogowe zaparowały od środka. Czy to normalny proces i jak mogę temu zaradzić?

Ponieważ wilgoć może dostać się do lamp drogowych podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp drogowych nie jest uznawane za defekt jakości. Lampy drogowe mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania lampy drogowej jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na lampy drogowe i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy muszę wziąć pod uwagę specjalne regulacje przy montażu?

Zgodnie z regulacją ECE produkty muszą być instalowane parami (krajowe przepisy mogą się różnić). Nie ma szczegółowych regulacji na temat wysokości i szerokości montażu dla funkcji świateł drogowych. Dla produktów wykorzystywanych jako światła pozycyjne należy zastosować się do specjalnych przepisów (zajrzyj do instrukcji).

Czy mogę podłączyć lampy drogowe bezpośrednio do odpowiadających im funkcji światła?

Lampy drogowe są zgodne z homologacją i dlatego też mogą być podłączone bezpośrednio do odpowiadających funkcji światła.

Czy lampy drogowe zostały objęte jakimś testem EMC?

Tak, lampy drogowe posiadają homologację ECE R10.

Lampy robocze LEDriving

Czy mogę zainstalować lampy robocze samodzielnie?

Lampy robocze mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnioną osobę. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia udały się je zamontować do warsztatu.

Moje lampy robocze zaparowały od środka. Czy to normalny proces i jak mogę temu zaradzić?

Ponieważ wilgoć może dostać się do lamp roboczych podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Lampy robocze mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania lampy roboczej jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na lampę i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy muszę wziąć pod uwagę specjalne regulacje przy montażu?

Lamp roboczych nie obejmują żadne ze specjalnych przepisów.

Jak podłączyć lampy robocze?

Lampy robocze powinny być zaintalowane z oddzielnym włącznikiem, nie mogą być bezpośrednio podłączone do żadnych funkcji oświetlenia w samochodzie.

Czy lampy robocze zostały objęte jakimś testem EMC?

Tak, lampy robocze spełniają postanowienia homologacyjne ECE R10.

Zamienniki LEDriving Retrofit

Jakie są możliwe zastosowania dla lamp LED Retrofit?

Wnętrze:

— Światło sufitowe
— Światła do czytania
— Światło podświetlenia tablicy rozdzielczej
— Światło schowka
— Podświetlenie przestrzeni na nogi
— Oświetlenie bagażnika

Zewnętrzne (wyłącznie poza drogami publicznymi):

— Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
— Światło pozycyjne
— Światło pozycyjne tylne
— Oświetlenie drzwi
— Kierunkowskaz

Reflektory LEDriving: VW Golf VII

Czy wykorzystywanie reflektorów LEDriving dla VW Golf VII na drogach publicznych jest legalne?

Reflektory LEDriving dla VW Golf VII są w pełni zgodne z normami ECE dla zamienników reflektorów halogenowych i ksenonowych. Są zatwierdzone przez normy R6, R7, R48, R87 i R112 i dlatego mogą być legalnie zainstalowane i używane w Europie. Nie obejmuje to specjalnych wymagań poszczególnych krajów oprócz standardowej certyfikacji ECE produktu.

Czy wraz z wymianą reflektora konieczne są inne modyfikacje pojazdu?

Używanie naszych reflektorów nie wiąże się z koniecznością innych modyfikacji. Nie musisz ponownie instalować spryskiwacza reflektora lub ściemniacza.

Czy mogę samodzielnie zamontować reflektory LEDriving dla VW Golf VII?

Reflektory mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnione osoby. Idealnym rozwiązaniem byłoby zdemontowanie przedniego spoilera przez dwie osoby. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia w takich modyfikacjach, zamontowali reflektory w warsztacie samochodowym.

Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne. Wszystkie śruby i mocowania mogą być poluzowane przy użyciu nasady Torx, śrubokrętu i klucza.

Jak mogę wyjąć 10-stykowe złącze do oryginalnego reflektora?

Złącze może być ostrożnie uniesione przy użyciu śrubokręta.

Czy reflektory potrzebują poziomowania po zamontowaniu?

Wiązka światła reflektorów musi być sprawdzona przez centrum serwisowe i w razie potrzeby skorygowana.

Czy powinienem spodziewać się błędów komputera pokładowego po instalacji reflektorów LEDriving?

Wymiana reflektorów nie będzie powodować błędów komputera pokładowego.

Dodatkowe 2 czerwone przewody są podłączone do reflektorów LEDriving dla Golf VII. Gdzie powieniem je podłączyć?

Te przewody muszą być podłączone do pozytywnego bieguna akumulatora pojazdu. Bez tego podłączenia mogą pojawić się błędy komputera pokładowego oraz zaburzenia funkcjonowania reflektora.

Czy reflektory posiadają funkcję doświetlania zakrętów?

Reflektor nie posiada funkcji doświetlania zakrętów.

Moje reflektory zaparowały od śródka. Czy to normalny proces i co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Ponieważ wilgoć może dostać się do reflektora podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Reflektory mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania reflektora jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na reflektor i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy reflektory LEDriving dla Golf VII działają również z indywidualnym kodowaniem klienta?

Elektronika reflektorów LEDriving dla VW Golf VII została zaprojektowana z myślą i sprawdzona w pojazdach z ustawieniami fabrycznymi. Dlatego też OSRAM nie może zagwarantować, że reflektory będą prawidłowo działać ze zmienionym kodem. Weź to pod uwagę przed zainstalowaniem reflektorów.

Czy mogę zainstalować reflektory LEDriving dla VW Golf VII do każdego modelu Golfa VII?

Reflektory LEDriving dla VW Golf VII są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu VW Golf VII przed faceliftem (08/2012-2017). To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving dla VW Golf VII. Wersje LEDHL103 są zamiennikiem reflektorów halogenowych. Wersja LEDHL104 to zamiennik reflektorów ksenonowych z LEDowymi światłami dziennymi.

Jaka jest różnica między wersjami GTI, BLACK i CHROME reflektorów LEDriving dla VW Golf VII? Czy są jakieś techniczne różnice, czy dotyczą one tylko wyglądu?

Jedyną różnicą pomiędzy wersjami GTI, BLACK i CHROME są inne powłoki ramek reflektora. Z technicznego punktu widzenia reflektory są identyczne.

Czy są jakieś różnice w użytkowaniu reflektorów LEDriving dla VW Golf VII z uwagi na ruch lewo- i prawostronny?

Reflektory LEDriving dla VW Golf VII zostały zaprojektowane dla europejskich modeli samochodów VW. Reflektory nie są odpowiednie dla ruchu lewostronnego.

Czy reflektory LEDriving dla VW Golf VII są zgodne z SAE i CCC?

Reflektor LEDriving dla VW Golf VII nie jest zgodny z SAE i CCC.

Czy potrzebuję dodatkowych dokumentów zatwierdzających reflektory LEDriving dla VW Golf VII (np. ABE)?

Żadne dodatkowe dokumenty nie są potrzebne (nie włączając specjalnych przepisów krajowych). Reflektory VW Golf VII posiadają ECE i oficjalne dokumenty na potwierdzenie tego. Prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta po więcej szczegółów: +48 22 376 5714

Reflektory LEDriving XENARC: VW Golf VI

Czy używanie reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI na drogach publicznych jest zgodne z prawem?

Reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są w pełni zgodne z normami ECE jako zamienniki reflektorów halogenowych. Są zatwierdzone przez normy R6, R7, R48, R87 i R98 i dlatego mogą być legalnie zainstalowane i używane w Europie. Nie obejmuje to specjalnych wymagań poszczególnych krajów oprócz standardowej certyfikacji ECE produktu.

Czy wraz z wymianą reflektora konieczne są inne modyfikacje pojazdu?

Używanie naszej 25W technologii XENARC oznacza, że żadne inne modyfikacje nie są konieczne. Nie musisz ponownie instalować spryskiwacza reflektora lub ściemniacza.

Czy mogę samodzielnie zamontować reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI?

Reflektory mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnione osoby. Idealnym rozwiązaniem byłoby zdemontowanie przedniego spoilera przez dwie osoby. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia w podobnych modyfikacjach zamontowali reflektory w warsztacie samochodowym.

Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne. Wszystkie śruby i mocowania mogą być poluzowane przy użyciu nasady Torx, śrubokrętu i klucza.

Jak mogę wyjąć 10-stykowe złącze do oryginalnego reflektora?

Złącze może być ostrożnie uniesione przy użyciu śrubokręta.

Czy reflektory potrzebują poziomowania po zamontowaniu?

Wiązka światła reflektorów musi być sprawdzona przez centrum serwisowe i w razie czego skorygowana.

Czy powinienem spodziewać się błędów komputera pokładowego po instalacji reflektorów LEDriving?

Wymiana reflektorów nie będzie powodować błędów komputera pokładowego.

Dodatkowe 2 czerwone przewody są podłączone do reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI. Gdzie powieniem je podłączyć?

Te przewody muszą być podłączone do pozytywnego bieguna akumulatora pojazdu. Bez podłączenia mogą występować błędy komputera pokładowego oraz zaburzenia funkcjonowania reflektora.

Czy reflektory posiadają funkcję doświetlania zakrętów?

Reflektor nie posiada funkcji doświetlania zakrętów.

Moje reflektory zaparowały od śródka. Czy to normalny proces i co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Ponieważ wilgoć może dostać się do reflektora podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Reflektory mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania reflektora jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na reflektor i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla Golf VI działają również z indywidualnym kodowaniem klienta?

Elektronika reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI została zaprojektowana i sprawdzona w pojazdach z ustawieniami fabrycznymi. Dlatego też OSRAM nie może zagwarantować, że reflektory będą prawidłowo działać w samochodach ze zmienionym kodem. Weź to pod uwagę przed zainstalowaniem reflektorów.

Czy mogę zainstalować reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI do każdego modelu Golfa VI?

Reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu VW. To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI.

Jaka jest różnica między wersjami GTI, BLACK i CHROME reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI? Czy są jakieś techniczne różnice, czy dotyczą one tylko wyglądu?

Jedyną różnicą pomiędzy wersjami GTI, BLACK i CHROME są inne powłoki ramek reflektora. Z technicznego punktu widzenia reflektory są identyczne.

Czy są jakieś różnice w użytkowaniu reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI z uwagi na ruch lewo- i prawostronny?

Reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu VW. To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI. Reflektory nie są przystosowane do ruchu lewostronnego.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są zgodne z SAE i CCC?

Reflektor LEDriving XENARC dla VW Golf VI nie jest zgodny z SAE i CCC.

Czy potrzebuję dodatkowych dokumentów zatwierdzających reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI (np. ABE)?

Żadne dodatkowe dokumenty nie są potrzebne (nie włączając specjalnych przepisów krajowych). Reflektory dla VW Golf VI posiadają ECE i oficjalne dokumenty na potwierdzenie tego. Prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta po więcej szczegółów: +48 22 376 5714

Reflektory LEDriving XENARC: Ford Focus 3

Czy używanie reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 na drogach publicznych jest zgodne z prawem?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są w pełni zgodne z normami ECE dla zamienników reflektorów halogenowych. Są zatwierdzone przez normy R6, R7, R48, R87 i R112 i dlatego mogą być legalnie zainstalowane i używane w Europie. Nie obejmuje to specjalnych wymagań poszczególnych krajów oprócz standardowej certyfikacji ECE produktu.

Dlaczego potrzebne jest osobne połączenie ze skrzynką bezpiecznikową?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 posiadają LEDowe światła do jazdy dziennej, których nie posiada wersja halogenowa reflektorów do Ford Focus 3 i dlatego potrzebny jest sygnał ze skrzynki bezpieczników.

Czy mogę samodzielnie zamontować reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3?

Reflektory mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnione osoby. Idealnym rozwiązaniem byłoby zdemontowanie przedniego spoilera przez dwie osoby. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia w podobnych modyfikacjach zamontowali reflektory w warsztacie samochodowym.

Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne. Wszystkie śruby i mocowania mogą być poluzowane przy użyciu nasady Torx, śrubokrętu i klucza.

Jak mogę wyjąć 10-stykowe złącze do oryginalnego reflektora?

Złącze może być ostrożnie uniesione przy użyciu śrubokręta.

Czy reflektory potrzebują poziomowania po zamontowaniu?

Wiązka światła reflektorów musi być sprawdzona przez centrum serwisowe i w razie czego skorygowana.

Czy powinienem spodziewać się błędów komputera pokładowego po instalacji reflektorów LEDriving?

Wymiana reflektorów nie będzie powodować błędów komputera pokładowego.

Dodatkowe 2 czerwone przewody są podłączone do reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3. Gdzie powieniem je podłączyć?

Te przewody muszą być podłączone do pozytywnego bieguna akumulatora pojazdu. Bez podłączenia mogą występować błędy komputera pokładowego oraz zaburzenia funkcjonowania reflektora.

Czy reflektory posiadają funkcję doświetlania zakrętów?

Reflektor nie posiada funkcji doświetlania zakrętów.

Moje reflektory zaparowały od śródka. Czy to normalny proces i co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Ponieważ wilgoć może dostać się do reflektora podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Reflektory mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania reflektora jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na reflektor i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 działają również z indywidualnym kodowaniem klienta?

Elektronika reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 została zaprojektowana i sprawdzona na pojazdach z ustawieniami fabrycznymi. Dlatego też OSRAM nie może zagwarantować, że reflektory będą prawidłowo działać w pojazdach ze zmienionym kodem. Weź to pod uwagę przed zainstalowaniem reflektorów.

Czy mogę zainstalować reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 do każdego modelu Forda Focusa 3?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu Forda Focusa. To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3.

Czy są jakieś różnice w użytkowaniu reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 z uwagi na ruch lewo- i prawostronny?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu Forda Focusa (2010-11/2014). To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla Forda Focusa 3. Reflektory nie są przystosowane do ruchu prawostronnego.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są zgodne z SAE i CCC?

Reflektor LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 nie jest zgodny z SAE i CCC.

Czy potrzebuję dodatkowych dokumentów zatwierdzających reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 (np. ABE)?

Żadne dodatkowe dokumenty nie są potrzebne (nie włączając specjalnych przepisów krajowych). Reflektory dla Ford Focus 3 posiadają ECE i oficjalne dokumenty na potwierdzenie tego. Prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta po więcej szczegółów:+48 22 376 5714

Czy istnieje różnica pomiędzy Ford Focus 3 a Ford Focus MK3?

Nie, to ta sama generacja reflektorów.

Światła przeciwmgłowe LED: LEDriving FOG

Mojego modelu samochodu nie ma na liście zastosowań.

Lista zastosowań świateł przeciwmgielnych LEDriving FOG obejmuje wyłącznie modele samochodów z wbudowaną opcją „plug and play”. Montaż w modelach nieujętych na liście jest zasadniczo możliwy po dokonaniu modyfikacji mocowania i okablowania. Wkrótce dostępny będzie dodatkowy adapter dla innych modeli samochodów.

Jeśli potrzebują Państwo dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z działem obsługi klientów firmy OSRAM (reklamacje@osram.pl, infolinia: ).

Czy nielegalne jest stosowanie świateł LEDriving FOG na drogach publicznych w Europie?

Światła LEDriving FOG są dopuszczone do wykorzystania jako światła do jazdy dziennej na mocy homologacji ECE R87 i jako lampy przeciwmgielne na mocy homologacji ECE R19. Dlatego też, ich montaż jako światła do jazdy dziennej i światła przeciwmgielne jest w Europie legalne.

Dla Europy obowiązkowe jest instalowanie i eksploatowanie świateł zgodnych z homologacją ECE R48. Montaż i połączenie zgodne z homologacją ECE R48 został opisany w załączonej instrukcji obsługi.

Światła do jazdy dziennej: LEDriving LG

Co zrobić w przypadku ogólnego problemu z włączaniem i wyłączaniem świateł do jazdy dziennej?

Należy sprawdzić prawidłowość połączenia z zaciskiem 15/zapłon. Należy również sprawdzić, czy podłączenie zostało wykonane prawidłowo i zgodnie z instrukcjami.

Czy nielegalne jest stosowanie świateł do jazdy dziennej LEDriving LG na drogach publicznych w Europie?

Światła świateł do jazdy dziennej LEDriving LG są dopuszczone do wykorzystania jako światła do jazdy dziennej na mocy homologacji ECE R87 i jako lampy pozycyjne na mocy homologacji ECE R7. Dlatego też, ich montaż jako światła do jazdy dziennej i światła pozycyjne jest w Europie legalny.

Dla Europy obowiązkowe jest instalowanie i eksploatowanie świateł zgodnych z homologacją ECE R48. Montaż i połączenie z homologacją ECE R48 została opisana w dołączonej instrukcji obsługi.

Dodatkowo należy spełnić wymagania krajowych przepisów dotyczących montażu i eksploatacji (takich jak przepisy dotyczące świateł do jazdy dziennej lub uzupełnienie danych w dokumentach pojazdu).

Czy mogę zamontować światła do jazdy dziennej w moim samochodzie?

Przetestowaliśmy produkt na dużej liczbie samochodów bez żadnych problemów.

Czy światła LEDriving LG działają również w samochodach z automatycznymi światłami?

Światła do jazdy dziennej LEDriving LG są w pełni funkcjonalne w samochodach z automatycznymi światłami pod warunkiem istnienia podstawowej kompatybilności z określonym modelem pojazdu (patrz „Lista przyporządkowania świateł do jazdy dziennej”).

Moduł sterowania świateł do jazdy dziennej automatycznie wykrywa za pomocą bezpośredniego okablowania podłączonego do świateł mijania, czy są one włączone, czy też nie i dzięki temu przełącza pomiędzy trybem pracy świateł dziennych i trybem świateł nawigacyjnych, nawet po przełączeniu świateł w tryb pracy „automatyczny”.

Czy światła LEDriving LG działają w pojazdach hybrydowych / samochodach z systemem start-stop?

Światła LEDriving LG działają również w pojazdach hybrydowych lub samochodach z systemem start-stop, ponieważ światła do jazdy dziennej są włączane przy włączaniu zapłonu.

W jaki sposób należy montować światła do jazdy dziennej LEDriving LG?

— Czerwony przewód: Podłącz do dodatniego zacisku akumulatora (+).
— Czarny przewód: Podłącz do ujemnego zacisku akumulatora (-).
— Przewód pomarańczowy: Podłącz do zacisku 15/zapłon pojazdu.
— Zielony przewód: Podłącz do przewodu plus świateł pozycyjnych.

Uwaga dotycząca bezpieczeństwa: Nigdy nie podłączaj lamp bezpośrednio do akumulatora, ze względu na niebezpieczeństwo uszkodzenia. Lampy należy podłączać zawsze do modułu sterowania.

Należy zawsze postępować zgodnie z instrukcją montażu, w której dostępne są dalsze informacje. Instrukcje można znaleźć w katalogu produktów OSRAM w sekcji „Do pobrania”.

W jaki sposób światła LEDriving LG działają jak światła pozycyjne?

Oprócz dopuszczenia do wykorzystania jako światła do jazdy dziennej na mocy homologacji ECE R87 są one również dopuszczone do stosowania jako lampy pozycyjne na mocy homologacji ECE R7. Dlatego też, ich montaż jako światła do jazdy dziennej i światła pozycyjne jest w Europie legalny.

Gdy światła LEDriving LG są wykorzystywane jako pozycyjne, diody LED są przyciemniane po włączeniu świateł mijania i kontynuują działanie z mocą obniżoną do 50%.

Zgodnie z przepisami ECE oryginalne światła pozycyjne należy zastąpić dołączonymi atrapami.

Lampy atrapy są rezystorami, które zapobiegają generowaniu przez system monitorowania elektronicznego komunikatów o błędzie w pojeździe, po wymontowaniu lamp pozycyjnych.

Dodatkowe szczegóły dostępne są w instrukcjach montażu.

Światła przeciwmgłowe: LEDriving FOG PL

Ile wersji kolorystycznych istnieje dla lamp przeciwmgłowych LED?

Są trzy barwy świateł przeciwmgielnych LEDriving: srebrna, niebieska oraz złota. Ich dostępność zależy od zainteresowania.

Mojego modelu samochodu nie ma na liście zastosowań.

Lista zastosowań dla LEDriving FOG PL zawiera tylko pojazdy, w których występuje opcja "plug&play". Dodatkowy wspornik montażowy również można znaleźć na liście, aby pokazać większą ilość modeli samochodów. Instalacja w niewymienionych na liście pojazdach jest możliwa dzięki korektom montażu i okablowania. Dodatkowy zestaw adaptacyjny dla innych modeli będzie dostępny wkrótce.

Brak światła na zasilaczu 12V

Upewnij się, że prawa i lewa lampa jest podłączona zanim włączysz zasilacz. Lamp nie można zapalać oddzielnie, ponieważ są połączone szeregowo.

LEDambient CONNECT (oświetlenie dekoracyjne sterowane aplikacją)

Gdzie mogę ściągnąć aplikację LEDambient CONNECT?

Możesz ściągnąć aplikację OSRAM LEDambient CONNECT dla iPhone oraz iPad za darmo tu:

- App StoreSM: Pobierz dla iPhone oraz iPad

Możesz ściągnąć aplikację OSRAM LEDambient CONNECT dla systemu Android za darmo tutaj:

- Google Play: Pobierz dla Android

Który system operacyjny telefonu wspiera aplikację LEDambient CONNECT?

Aplikacja "LEDambient CONNECT" działa najlepiej na wersji dla iPhone, zaczynając od 3G oraz systemów operacyjnych wyższych niż iOS 7.0 i dla urządzeń iPadTM, iPod oraz iPhone. Aplikacja LEDambient CONNECT jest dostępna dla wszystkich urządzeń Android z wersją oprogramowania 4.3 oraz wyższą.

Które produkty mogą być używane i kontrolowane przez aplikację LEDambient CONNECT?

Wszystkie produkty rodziny LEDambient CONNECT mogą być kontrolowane aplikacją:

- LEDambient TUNING LIGHTS CONNECT (zestaw podstawowy & zestaw rozszerzający)

- LEDambient PULSE CONNECT

Aplikacja zawiesza się przy włączaniu lub kiedy dotykam ekranu.

Zresetuj tableta lub telefon komórkowy. Jeżeli to nie podziała, zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego urządzenia.

Czy mogę kontrolować więcej niż jeden produkt LEDambient CONNECT na moim telefonie?

Oczywiście, możesz jednym urządzeniem kontrolować do 10 produktów.

Aplikacja nie komunikuje się z kontolerem.

Upewnij się, że Bluetooth jest włączony na twoim urządzeniu.

Co mogę zrobić, jeśli produkty nie włączają się po instalacji?

Sprawdź połączenie z akumulatorem i bezpiecznik, aby upewnić się, że jest zasilanie.

Diody mają różne kolory.

W tym przypadku, proszę skontaktuj się z działem obsługi klienta.

Światła świecą turkusowo przez 10 sekund, a potem się wyłączają. Czy to normalne?

To normalne. To oznacza, że kontroler jest połączony z twoim telefonem lub tabletem.

Nie mogę wyłączyć LEDambient CONNECT. Jak mogę wyłączyć produkty?

Możesz albo obniżyć jasność, zamknąć aplikację albo poczekać 30 minut na automatyczne rozłączenie urządzenia z powodu braku połączenia z Bluetooth.

Czy muszę być bardzo blisko mojego samochodu, żeby połączyć się z produktami? Jaki jest najprostszy sposób na zamontowanie ich?

Możesz zamontować produkty LEDambient CONNECT samodzielnie. Szczegóły instalacji znajdziesz w instrukcji obsługi lub filmikach montażowych:
- OSRAM LEDambient TUNING LIGHTS CONNECT: film instalacyjny (ENG)
- OSRAM LEDambient PULSE CONNECT: film instalacyjny

Czy mogę zainstalować produkty LEDambient CONNECT w jakimkolwiek pojeździe?

Tak, możesz zainstalować produkty LEDambient TUNING LIGHTS CONNECT & PULSCE CONNECT w jakimkolwiek samochodzie lub ciężarówce.

Jaki rodzaj baterii jest wymagany dla produktów LEDambient CONNECT?

Wszystkie produkty LEDambient CONNECT zostały zaprojektowanie dla napięcia 12V. W zależności od produktu, połaczenie elektryczne można uzyskać poprzez adapter zapalniczki samochodowej lub bezpośrednie połączenie z akumulatorem.

Jak dużo energii elektrycznej potrzebują produkty LEDambient PULSE CONNECT w trybie czuwania?

Produkt konsumuje mniej niż 55µA (< 0.005mA) w trybie uśpienia, co jest nieistotną wartością dla akumulatora.

Czy mogę rozszerzyć podstawowy zestaw LEDambient TUNING LIGHTS CONNECT o więcej niż jeden pasek LED?

Tak, OSRAM ma w swoim portfolio zestawy rozszerzające. Możesz dodać co najmniej 20m pasków LED i kontrolować je przy pomocy aplikacji. Musisz tylko przeprowadzić ponownie ustawienia, jeśli dodajesz nowe paski.

LEDambient TUNING LIGHTS (oświetlenie dekoracyjne sterowane pilotem)

Dlaczego pilot zdalnego sterowania nie działa przy pierwszym użyciu?

Przed pierwszym użyciem pilota zdalnego sterowania, należy go dostroić do modułów. A tym celu należy jednocześnie nacisnąć wszystkie 3 przyciski pilota zdalnego sterowania. Moduły zaczną migać, potwierdzając powodzenie dostrojenia.

Należy pamiętać, że najpierw należy zdjąć folię zabezpieczającą pilota zdalnego sterowania. Po jej zdjęciu, pilot zdalnego sterowania zaczyna reagować na polecenia po około 10 sekundach.

Jak kontrolować LEDambient TUNING LIGHTS?

LEDambient TUNING LIGHTS są kontrolowane przy pomocy pilota. Nie mogą być sterowane przez aplikację LEDambient CONNECT. Aplikacja działa tylko w przypadku drugiej generacji świateł (LEDambient TUNING LIGHTS CONNECT).

Czy mogę połączyć więcej niż jeden zestaw LEDambient i zarządzać je jednym pilotem zdalnego sterowania?

Istnieje możliwość łączenia nieograniczonej liczby świateł i zarządzania nimi wszystkimi jednym pilotem zdalnego sterowania. W tym celu należy tylko powtórzyć wstępne strojenie po dodaniu nowych świateł.

Czy mogę zamontować LEDambient TUNNING LIGHTS samodzielnie, czy potrzebuję wsparcia warsztatu samochodowego?

Możesz zamontować LEDambient TUNING LIGHTS samodzielnie. Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w przewodniku instalacji i sprawdź filmy instalacyjne: OSRAM LEDambient TUNING LIGHTS - film instalacyjny (ENG)

Czy mogę zainstalować LEDambient TUNING LIGHTS w każdym typie pojazdów?

Tak, możesz zainstalować LEDambient TUNING LIGHTS w każdym modelu samochodu.

Moduły świetlne wyłączają się po krótkim czasie lub nie włączają się?

Po dostarczeniu produktu stan naładowania zintegrowanych akumulatorów jest tylko na poziomie minimum. Należy całkowicie naładować wszystkie moduły przed użyciem ich po raz pierwszy. Gdy rozpocznie się ładowanie, moduły zamigają trzykrotnie.

Jaki rodzaj baterii jest potrzebny do używania LEDambient TUNNING LIGHTS?

Produkty LEDambient TUNING LIGHTS są zaprojektowane do pracy w natężeniu 12V. Połączenie elektryczne można uzyskać poprzez adapter zapalniczki samochodowej.

Czy LEDambient TUNNING LIGHTS mogą być używane tylko w zastosowaniach wewnątrz pojazdu?

Tak, LEDambient TUNING LIGHTS są odpowiednie tylko do użytku wewnątrz pojazdu.

Lampy warsztatowe LED dla profesjonalistów: LEDinspect PRO

Skąd biorą się numery za nazwą produktu w rodzinie LEDinspect PRO?

Numery za nazwą produktu wskazują strumień świetlny z głównego źródła. Na przykład, POCKET 160 to przyjazne dla użytkownika światło inspekcyjne, które emituje 160 lumenów.

Jak naładować lampę SLIMLINE 280?

SLIMLINE 280 ma wskaźnik stanu baterii. Jeżeli bateria jest słaba, możesz ją łatwo podładować przez port USB lub DC/AC (przy pomocy ładowarki).

Jak zamontować lampę BONNET 1400?

BONNET 1400 może być używana bez użycia rąk dzięki obrotowemu hakowi. Może być również zamontowana wewnątrz komory silnika samochodu za pomocą wysuwanego uchwytu teloskopowego. Długość kabla wynosi 5m.

Jak naładować lampę PENLIGHT 150?

PENLIGHT 150 posiada akumulator 800 mAhLi-Polymer. Może być z łatwością naładowane przez port USB lub DC/AC (przy pomocy ładowarki).

Jakie są zalety posiadania światła UV?

Światło UV pokazuje wycieki, ale tylko wtedy, gdy jako pierwszy zostanie zaaplikowany płyn chłodzący. Wyciek będzie miał wtedy zółty lub jasnozielony kolor.

Lampy warsztatowe do użytku prywatnego: LEDinspect

Skąd biorą się numery za nazwą produktu w rodzinie LEDinspect?

Numery za nazwą produktu wskazują strumień świetlny z głównego źródła. Na przykład, POCKET 160 to przyjazne dla użytkownika światło inspekcyjne, które emituje 160 lumenów.

Jak naładować lampę FOLDABLE 80?

FOLDABLE 80 ma wskaźnik stanu baterii. Jeżeli bateria jest słaba, masz różne możliwości jej naładowania: przez adapter 220 V lub gniazdo zapalniczki samochodowej 12 V. Bateria nie jest wymagana, ale może być używana.

Które produkty LEDinspect zawierają baterie?

LEDinspect MINI 125, LEDinspect PENLIGHT 80 oraz HEADLAMP 300 zawierają 3 baterie AAA.

Jak naładować lampę POCKET 160?

POCKET 160 działa z akumulatorem Li-ion. Można ją łatwo naładować przez port USB lub DA/AC (przy pomocy ładowarki)

Czy lampa POCKET 160 ma różne tryby świecenia?

Tak, POCKET 160 posiada dwa tryby świecenia: wysoką moc (160lm) oraz niską moc (75lm).

Jak naładować lampę FLASHLIGHT 15?

Możesz ją naładować przez zapalniczkę samochodową. FLASHLIGHT 15 pasuje do wszystkich wielkości gniazd ładowarki samochodowej.

Jak naładować lampę SLIMLINE 250?

SLIMLINE 250 działa z akumulatorem Li-ion. Można ją łatwo naładować przez port USB lub DA/AC (przy pomocy ładowarki)

Jak naładować lampę PROFESSIONAL 150?

PROFESSIONAL 150 ma wskaźnik stanu baterii. Jeżeli bateria jest słaba, masz różne możliwości jej naładowania: przez port USB port lub kabel ładujący DC/AC.

Jaki jest rozmiar opaski na głowę? Jaka jest waga produktu?

Opaska HEADLAMP ma 65cm. Najlepszym sposobem na zbalansowanie ciężaru jest założenie latarki na kask, co jest możliwe dzięki rozmiarowi opaski.

Światła ostrzegawcze LED: LEDguardian

Jakie są tryby pracy świateł ostrzegawczych?

Wyposażone w 16 LEDów o długiej trwałości światło oferuje 3 różne tryby działania: migające, stałe oraz funkcję latarki.

Jaki kolor ma światło ostrzegawcze?

Funkcja światła ostrzegawczego LEDguardian ROAD FLARE ma pomarańczowe światło, które emituje na 360°. Jest widoczne z dalekiej odległości i może dostarczyć ważnych informacji na temat niebezpieczeństwa.

LEDguardian ROAD FLARE nie jest uznane jako światło ostrzegawcze przez niemieckie przepisy licencycjne dotyczące ruchu drogowego (StVZO).

Jakie funkcje pełni ten produkt?

LEDguardian SAVER LIGHT PLUS jest latarką, światłem roboczym i światłem ostrzegawczym w jednym. Poza tym ten praktyczny, wszechstronny produkt zapewnia niezawodną pomoc jako młotek awaryjny do rozbijania szyby i nożyk do obcinania pasów bezpieczeństwa.

Światło do czytania LED: ONYX COPILOT

Jaka jest różnica między modelami ONYX COPILOT?

OSRAM sprzedaje trzy wersje ONYX COPILOT: M-7, L-7 i USB.

ONYX COPILOT M-7: wersja do zamontowania w np. kabinie ciężarówki. Lampa o mocy 20 lm zapewnia przyjemnie ciepłe i nieoślepiające światło. Jest zasilana przez zapalniczkę samochodową i ma długość 37 cm. Wersja M-7 pasuje do wszystkich gniazd zapalniczek.

ONYX COPILOT L-7: Lampa o strumieniu światła 20lm zapewnia przyjemnie ciepłe i nieoślepiające światło. Ma plastikową podstawę do stałego połączenia. Długość wynosi 37 cm.

ONYX COPILOT USB: Lampa o mocy 20 lm zapewnia przyjemnie ciepłe i nieoślepiające światło.Długość wynosi 37cm. Ładowana przez port USB.

Czy produkt jest dostosowany do samochodów osobowych (12V) oraz ciężarówek (24V)?

Tak, produkt jest dopasowany dla pojazdów 12V i 24V.

Masz więcej pytań?

Serwis

Automotive LED Hotline (PL)
pon.–pt.od 9:00 do 17:00
(czas CET)