Pionierska innowacja, która przyciąga wzrok –
Pierwszy dopuszczony do ruchu retrofit LED firmy OSRAM

NIGHT BREAKER LED

Co czyni pionierem?

Zobacz nasze wideo

NIGHT BREAKER LED

Wprowadź światło w swoje życie

Rewolucja w technologii i wzornictwie: zamienniki żarówek halogenowych H7 LED firmy OSRAM do świateł mijania1 to innowacyjne rozwiązanie, które jako pierwsze w Europie zostało dopuszczone do użytku na drogach publicznych w Niemczech zgodnie z Road Traffic Licensing Regulations (StVZO). OSRAM, nr 1 w oświetleniu samochodowym, opracował od podstaw lampę NIGHT BREAKER LED i przetestował ją we współpracy z TÜV-Süd. Retrofity H7 LED zostały zatwierdzone przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) w Niemczech dla szerokiej gamy reflektorów i typów pojazdów. Dzięki lampie NIGHT BREAKER LED możesz teraz doświadczyć doskonałej wydajności najnowocześniejszej technologii oświetleniowej w swoim samochodzie. Całkowicie nowe wrażenia z jazdy w dzień i w nocy.

Pierwsze dopuszcone do ruchu zamienniki LED od OSRAM
Zwycięzca German Innovation Award 2021
NIGHT BREAKER LED

Lampa tworząca historię

Technologia LED dla wszystkich

Zyskaj na lepszej widoczności i zmniejszonemu efektowi olśnienia. Ta wyjątkowo jasna lampa LED o chłodno-białej barwie światła przypominającej światło dzienne emituje do 220% jaśniejsze światło2. A dodatkowo unowocześnia wygląd pojazdu! W porównaniu z żarówkami halogenowymi, NIGHT BREAKER LED poprawia oświetlenie pojazdu także dzięki swojej odporności na wibracje i faktowi, że działa do 5 razy dłużej, zapewniając większy komfort jazdy. Jakość, której oczekujesz od firmy OSRAM – lampy LED wyprodukowane w certyfikowanym zakładzie OSRAM we Włoszech. Przejdź na technologię LED już teraz!

Przegląd krajów, które zalegalizowały retrofity NIGHT BREAKER LED Instrukcja montażu FAQ

Pierwsze pojazdy z retrofitami LED firmy OSRAM w Polsce

Od grudnia 2021 roku pierwsze samochody z dopuszczonymi do ruchu retrofitami NIGHT BREAKER LED jeżdżą także po polskich drogach.

Firma OSRAM pokazała, że w Polsce istnieje możliwość dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych retrofitów NIGHT BREAKER LED. Niestety, na razie proces ten nie jest tak prosty jak np. w Niemczech. Jednak taką ścieżkę mają już za sobą właściciele pięciu Dacii Duster z reflektorami, przystosowanymi fabrycznie do żarówek H7. Ich samochody zostały zbadane w Instytucie Transportu Samochodowego i uzyskały pozytywną ocenę specjalistów. Wyniki pomiarów, pozytywna ocena rzeczoznawcy oraz zaświadczenie od diagnosty, który dopuszcza zastosowanie retrofitów LED w danym samochodzie, pozwala ich właścicielom poruszać się tak wyposażonym pojazdem po polskich drogach.


Jesteśmy w OSRAM świadomi, że taka droga nie jest ani prosta, ani wygodna, oraz powszechnie dostępna dla wszystkich. Ale jest to pierwszy krok, a fakt, że udało się uzyskać dopuszczenie retrofitów OSRAM NIGHT BREAKER LED jest dowodem na to, że te zamienniki tradycyjnych żarówek są bezpieczne i spełniają wszystkie wymagania stawiane przed źródłami światła. Naszym zdaniem niezbędne są jednak rozwiązania systemowe, które będą w stanie ułatwić właścicielom samochodów legalną modyfikację oświetlenia bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. By tak się stało, niezbędne jest wprowadzenie stosownych przepisów na szczeblu ogólnokrajowym. Dlatego firma OSRAM, wraz z innymi producentami oświetlenia, prowadzi działania w tej sprawie.” – mówi Andrzej Przybylski dyrektor działu Automotiwe w OSRAM Polska.

W Polsce kierowca, który chciał zmienić żarówki na retrofity LED wykonał następujące kroki:

  • Sprawdził czy jego pojazd znajduje się na liście kompatybilności oraz czy do montażu potrzebny będzie adapter LEDriving lub/i LEDriving SMART CANBUS. Lista zawiera wszystkie pojazdy, które pozytywnie przeszły testy i zostały dopuszczone do ruchu w Niemczech. Ten krok nie jest konieczny, ale jest to dobra podpowiedź przed zakupem i decyzją o ewentualnym wyborze akcesoriów.
  • Po zakupie udał się swoim samochodem do Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, gdzie specjaliści zbadali parametry reflektorów po zmianie źródeł światła.
  • Następnie rzeczoznawca z odpowiednimi uprawnieniami wystawił ocenę techniczną, która potwierdzała, że rozsył światła i inne parametry po zainstalowaniu zamienników mieszczą się w tolerancjach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016r poz.2022 z późniejszymi zmianami).
  • Z takim pismem właściciel samochodu pojechał na stację kontroli, gdzie uzyskał dopuszczenie źródeł światła LED w swoim samochodzie.
  • Ocenę techniczną uzyskaną od rzeczoznawcy oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu od diagnosty powinien od teraz wozić ze sobą w samochodzie i okazywać na żądanie policji.

Sprawdź listę kompatybilności w innych krajach
Przed zakupem warto sprawdzić, jakie pojazdy zostały już przetestowane i uzyskały dopuszczenie w innych krajach

Twój pojazd lub kraj, w którym jest zarejestrowany nie jest na liście?

Ciągle pracujemy nad rozszerzeniem listy. Prosimy o cierpliwość i zapraszamy na nasze social media po najnowsze informacje!

Facebook Instagram YouTube

NIGHT BREAKER LED

Pierwsza dopuszczona do ruchu lampa H7 LED

NIGHT BREAKER LED

NIGHT BREAKER LED

Widzisz dalej. Reagujesz szybciej.

NIGHT BREAKER LED

Dłuższa trwałość. Rzadsze wymiany i naprawy.

Jak zamontować NIGHT BREAKER LED?

Filmy instruktażowe

Obejrzyj dwa filmy pokazujące krok po kroku instalację w VW Polo i BMW serii 2. Przed montażem zapoznaj się z instrukcją obsługi: Pobierz (PDF)

Możesz z łatwością samodzielnie zamontować lampy w większości samochodów, mając jedynie niewielkie doświadczenie.

Jeśli nie czujesz się pewnie lub masz wątpliwości skorzystaj z pomocy mechanika w swoim warsztacie, który zaoferuje Ci kompleksową obsługę profesjonalnie instalując lampy.

Montaż NIGHT BREAKER LED w VW Polo

Montaż NIGHT BREAKER LED w BMW 2

Różnica, którą możesz zobaczyć za każdym razem, gdy siadasz za kierownicą

Przejdź z oświetlenia halogenowego na LED już teraz!

Żarówki halogenowe czy NIGHT BREAKER LED?

Odpowiedź jest oczywista!

Poszukujesz więcej informacji?
Poniżej odpowiedzi na często zadawane pytania:

  • Pierwsze dopuszczone do ruchu zamienniki LED firmy OSRAM1
  • Aż do 220% jaśniejsze światło2
  • Aż do 5 razy dłuższa trwałość3

1 H7 LED są dopuszczone do użytku na drogach publicznych w poszczególnych krajach. Sprawdź listę krajów, pojazdów i warunków przed zakupem tutaj.
2 W porównaniu z minimum homologacyjnym ECE R112. Dodatkowo zmniejszono o 50% efekt olśnienia.
3 W porównaniu z halogenowymi źródłami światła

By upewnić się, że zakupiłeś/aś oryginalny produkt OSRAM, nasza firma oferuje konsumentom Program Zaufania (Trust Program). Pozwala on zidentyfikować podróbki. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: Program zaufania OSRAM

Konstrukcja lampy OSRAM NIGHT BREAKER LED wyróżnia się dzięki połączeniu dwóch funkcji - "rozpraszania ciepła" i "optymalnego rozsyłu światła". Optykę dopełnia kompaktowy rozmiar lampy, zapewniający optymalny montaż retrofitu w reflektorze.

Co więcej, lampy są odporne na wibracje i wstrząsy, spowodowane np. nierówną powierzchnią drogi.

Jakość i parametry świetlne sprawiają, że każdy produkt OSRAM wyróżnia się wśród innych. Niestety trudno jest to ocenić na pierwszy rzut oka i dla laika odróżnienie oryginału od podróbki jest niemożliwe.

Dlatego firma OSRAM zintegrowała w procesie produkcyjnym funkcje bezpieczeństwa, które umożliwiają sprawdzenie oryginalności lamp online w dwóch prostych krokach.

OSRAM oferuje 4-letnią gwarancję na wszystkie produkty NIGHT BREAKER LED. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu lampy NIGHT BREAKER LED to bardzo złożony proces przeprowadzany w Niemczech dla każdego modelu pojazdu. W Polsce taki proces jest jeszcze bardziej skomplikowany. Dlatego w chwili obecnej nie jest możliwe określenie konkretnego szacowanego czasu, mamy nadzieję na Państwa zrozumienie. Firma OSRAM nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem i wprowadzeniem rozwiązań najwygodniejszych dla konsumenta.

W Polsce na razie możliwe jest przeprowadzenie bardzo indywidualnego procesu zainicjowanego przez kierowcę, który pragnie zalegalizować zastosowane źródło światła LED. W Niemczech, Austrii i Słowenii proces jest bardziej ogólny, ale dotyczy konkretnych modeli samochodów, które pozytywnie przeszły przez testy. Listę aktualnych modeli pojazdów i krajów znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu lampy NIGHT BREAKER LED to bardzo złożony proces dla każdego modelu pojazdu. Dlatego w chwili obecnej nie jest możliwe określenie konkretnego szacowanego czasu, mamy nadzieję na Państwa zrozumienie. OSRAM nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem. Listę aktualnych modeli pojazdów i krajów znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu w innych krajach europejskich zależy od sytuacji prawnej danego kraju oraz od tego, w jakim stopniu akceptują one homologację. Firma OSRAM nie może wydać żadnych ogólnie wiążących oświadczeń w tym zakresie.

Tak, producent rekomenduje, by wyregulować reflektory w warsztacie po montażu lamp LED.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o skontaktowanie się z naszym działem obsługi klienta. Do montażu potrzebne mogą być akcesoria.

Adapter, Canbus i zaślepki są wymagane do instalacji i użytkowania lamp w niektórych modelach pojazdów. Uwaga: tylko oryginalne akcesoria firmy OSRAM w połączeniu z lampami LED NIGHT BREAKER zapewniają właściwy montaż, a w przypadku procesu dopusczeznia w Niemczech są warunkiem koniecznym, aby takie dopuszczenie było skuteczne.

OSRAM oferuje swoim klientom listę pojazdów zatwierdzonych w poszczególnych krajach ze szczegółowym przeglądem modeli, przetestowanych reflektorów i akcesoriów wymaganych do montażu.

Warianty Canbus są dopasowane do różnych typów pojazdów.

W Niemczech, Austrii i Słowenii tak, tylko wtedy używanie NIGHT BREAKER LED w określonych modelach jest zgodne z wymaganiami dopuszczenia do ruchu.

Akcesoria montażowe oferowane przez firmę OSRAM zostały przetestowane w połączeniu z lampami LED i reflektorami przez oficjalne organy i muszą być używane w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu w Niemczech, Austrii i Słowenii.

Dopuszczenie w Niemczech, Austrii i Słowenii jest gwarantowane tylko w połączeniu z wymienionymi na liście kompatybilności akcesoriami OSRAM.

Firma OSRAM przeprowadziła i pomyślnie przeszła niezbędne testy kompatybilności elektromagnetycznej.

Nie, LEDriving SMART CANBUS opracowany przez firmę OSRAM ma również wbudowaną elektronikę.

Uwaga:
Zmiana z żarówek halogenowych na lampy LED może zmienić przebieg odladzania i odszranianie reflektorów.

1 H7 LED są dopuszczone do użytku na drogach publicznych tylko w poszczególnych krajach. Sprawdź listę krajów, pojazdów i warunków przed zakupem. Szczegółowe informacje: tutaj.
2 W porównaniu z minimum homologacyjnym ECE R112. Dodatkowo zmniejszono o 50% efekt olśnienia.
3 W porównaniu z halogenowymi źródłami światła