Moduł laserowy OSRAM zabudowany w pierwszym na świecie samochodzie produkowanym seryjnie z reflektorami laserowymi.
Według Hansa-Joachima Schwabe, dyrektora generalnego (CEO) działu Specialty Lighting w OSRAM: „Oprócz naszej pozycji jako lidera w dziedzinie technologii LED i laserowej, wykorzystanie światła laserowego stanowi kolejny etap oświetlenia pojazdów i demonstruje po raz kolejny nasze doświadczenie w zakresie systemów oświetleniowych.”.
OSRAM odegrał już kluczową rolę jako partner systemu w pracach badawczych nad światłami laserowymi dla reflektorów przednich BMW i8, który został wprowadzony na rynek w 2014 roku jako pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie wyposażony w reflektory laserowe. Ten sam moduł laserowy OSRAM jest montowany w nowym BMW serii 7.
Światła laserowe – kolejny etap rozwoju oświetlenia pojazdów
Wielką zaletą diod laserowych jest ich mały rozmiar: mogą generować dużo światła na bardzo małej przestrzeni. Dioda laserowa generuje niemal punktowo cały strumień świetlny na kilku mikrometrach, dzięki czemu zastosowana soczewka może być bardzo mała. Niezwykle wysoka światłość pozwala również na osiągnięcie bardzo dużego zasięgu. Dzięki temu w przyszłości reflektory przednie będą projektowane jako jeszcze mniejsze niż obecnie, bez ograniczania ilości światła emitowanego z reflektora. To połączenie designu i funkcjonalności oznacza, że światła laserowe oferują duży potencjał dla oświetlenia pojazdów przyszłości.